Πέμπτη 19 Ιουνίου 2014

ΑΠΑΝΩ ΓΕΙΤΟΝΙΑ...!!!



Τί αναμνήσεις όμορφες, απ’ την Απάνω- Βρύση
η νιότη μου η παιδική έχει στον νού μου αφήσει.!
Στην σκέψη μου ευλαβικά τις έχω φυλαγμένες
εικόνες ανεξίτηλες καθαροτυπωμένες
Γιατί ΄χαν μέσα Ανθρωπιά, Φιλότιμο κι’ Αγάπη
ασχέτως πως με φώναζε η Μάννα μου αντάρτη.!
Το σπίτι δεν εχώραγε τσι σκεπτολογισμούς μου
στις γειτονιές εσκόρπαγε συνέχεια ο νούς μου
Εκειά τους φίλους ΄έσμιγε κι’ απελευθερωνόταν
κι’ ως πού ‘φτανε η χάρη 'ντου  εδρομοσκορπιζόταν.!
Ένα παιγνίδι , μιά βουή εγροίκας κάθε βράδυ
μέχρι ο ήλιος να κρυφτεί να πέσει το σκοτάδι
Ανάλογα με τα παιδιά απου συγκεντρωνόταν
διαλέγαμε τ’ αντίστοιχο παιγνίδι που παιζόταν
Τρέξιμο, μπάλα, γιά χωστό, κόκκαλο, τόπι-μάνα
γιά του σαντούρη τα κουκιά, για χοίρους στην αλάνα
μούτσο, τριώδι γιά κουτσό, ρόδες, τσουριά, πατίνια
γιά τον μακρύ το ποταμό, φτού κι’ απ’αρχής τα ίδια
κλεφτοΒεζυροΒασιλιά, για πετροκισκιντράκι
θαρρώ πως δεν υπήρξενε πιό ζωντανό σοκάκι.!
[..ξέχωρα κι’ αναλυτικά για κάθε μας παιγνίδι
θ’ αναφερθώ άλλη φορά, μιάς και χαρά μου δίνει.!]
ΑπανωΓειτονιώτισες.....
Όλο χάρη κι' Ομορφιά...στην Απάνω Γειτονιά.!Το Καλιώ του Παπαγιάννη...Η Σισάμενα...Η Λούρενα...Η Μαρίκα και η Βιργινία....
Στην Αποσπερίδα.! Το Μαριώ του Κρέας...Το Πελαγιώ του Νταμπάκη...Το Καλιώ του Σισάμη και η Λωξάντρα του Μπαγκράτη.....
Απογευματινή συνάθροιση..!


ΑπανωΠαναγιώτηδες και ΚατωΠαναγιώτες
αυτά τα δυό στρατόπεδα θυμούμε από τότες
[υπήρχαν κι’ οι Μετοχιανοί, οι Άη-Γεωργιώτες
βουκολικής προέλευσης, ονομαστοί Πρινιώτες.!]
Γιά χίλιες-δυό ασήμαντες, μηδαμινές αιτίες
αλληλοτσακωνόμαστε σε δρόμους και πλατείες
προπάντως κάθε Πασχαλιά με τα αχινοπόδια
ο ΄γείς τ’ αλλού τα κλέβαμε κι’ είχαμε επεισόδια
πιά ενορία θά ‘κανε την ποιό ψηλή φουνάρα
λές κι’ είμαστε εβραϊκή και ιουδαίων χάβρα
τα σημαντήρια παίρναμε και τα κακαριστράκια
και μιά βοή γροικότανε το βράδυ στα σοκάκια
δυνάμεις επιδείξεως κάναμε και πορείες
με του Χριστού την συνδρομή, σαν τις Σταυροφορίες….
[ ..στσ’ ΑπανωΠαναγιώτηδες, ήμουν εγγεγραμμένος
και μέχρι σήμερα θαρρώ πως είμαι εκειά ταμένος.!!!!]
Απάνω-Βρύση αθάνατη τί και πώς σε γρεμίσαν
όσοι προλάβαν κι’ ήπιανε νερό δεν λησμονήσαν
πάντα στην σκέψη μας νωπή και δροσερή φαντάζεις
κι’ όποτες σ΄αναστορηθώ, στα ύψη μ’ ανεβάζεις
Και ξαγίνομαι παιδί και ενθυμούμαι Ανθρώπους
που μου διδάξανε Αρχές, Ήθη Χρηστά και Τρόπους
Γειτόνους που μ’ αγκάλιασαν, Φίλους που μ’ Αγαπήσαν
και αναμνήσεις Όμορφες ‘ξοπίσω τους μ’  αφήσαν..!!!!!
                                                      Διαμαντάκης...19 - 6 - 2014
Του ''Γιωρνού''....και του ''Κέη''...!!!

Του Μπιτζάρο..!
Του Μανώλη του Κρέας..!!
Τσί Λευτερίας του Λούκα....!!
Του ΚαράΓιάννη....!!!
Το στενό του Λέαντρου..!!!!
Απάνω - Γειτονιά..!!
Του Μορφούλιο....και των Χαριδημίδων το στενό..!!!!
Απάνω - Γειτονιά..!!
Απάνω - Γειτονιά..!!
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...